wtorek, 29 listopada 2016

Wyzwanie czytelnicze w 2016 roku



WYZWANIE CZYTELNICZE ZAKOŃCZONE

Kochanie, swego czasu bardzo popularne na Facebooku są różnego rodzaju wyzwania. Sama podjęłam się udziału w jednym z nich i udało mi się dobrnąć do końca, chociaż nie było łatwo. Czytałam przeróżne pozycje w formach tradycyjnej książki, ebooka, coś tam w postaci skanów nawet udało mi się w pracy doczytać. Najważniejsze, że cel został osiągnięty, ja wzbogaciłam się o kilka ciekawych przemyśleń wypływających z literatury, moja biblioteczka trochę napęczniała nowościami, a rok minął niesłychanie szybko. Ale..na tym nie koniec. Wyzwanie wyzwaniem, a ja czytam dalej. Zapraszam Was do udziału w kolejnych zaplanowanych na 2017 roku wyzwaniach czytelniczych. Książka w dłoń i do roboty!

Jaki morał wypłynął z moich z przepełnionych cudnościami czytelniczych miesięcy? Oczywiście taki, że warto czytać. Na podstawie przeczytanych pozycji mogę podsumować moje odczucia:

1. Nie sięgnę więcej po literaturę Stephena Kinga (każda kolejna książka jest gorsza od poprzedniej w mojej opinii. Być może ja już Jego nie rozumiem).

2. Ukochanym twórcą grozy stał się Raphael Montes z zaskakującą "Dziewczyną w walizce"

3. Klasyką literatury pięknej nadal w moim mniemaniu pozostaje: "Mały książę" i literatura spod pióra Jane Austin

4. Wyrosłam z młodzieżówek R.L.Stine :( niestety!

5. Na przykładzie "Dziewczyny z pociągu" przekonałam się, że trzeba uważać na rekomendacje znanych pisarzy i na słowo "bestseller" na okładce. Dystans, miejcie dystans.

6. Polski kawał dobrej literatury, który skradł mi serce to "Ślady" Jakuba Małeckiego i ta pozycja na pewno będzie przeze mnie jeszcze nie raz promowana i polecana.



TYLE! TYLE GADANIA. PRZEJDŹMY DO LISTY.



Albert Spinosa – Jeśli powiesz mi, bym przyszedł, rzucę wszystko i przejdę, ale musisz poprosić Annie Proulux- Tajemnica Brokeback Mountain
Antoine de Saint-Exupéry – Mały książę
Betty Eadie- Po schodach do nieba
Bram Stoker – Dracula
Camilla Läckberg – Latarnik
Demonolodzy- Ed i Lorraine Warren.
Ernest Hemigway – Komu bije dzwon
Hanna Winter- Giń
Heather Graham- Nawiedzony dom
Isaac Marion- Ciepłe Ciała
J. K. Rowling – Harry Potter i Kamień Filozoficzny
J.K.Rowling - Harry Potter i Komnata Tajemnic
J.K.Rowling - Harry Potter i Więzień Azkabanu
Jakub Małecki – Ślady
Jane Austen – Mansfield park
Jane Austen – Duma i uprzedzenie
Jane Austen – Emma
Jane Austen – Rozważna i romantyczna
Joy Fielding- Zawsze ktoś patrzy
Karol Lewandowski - Busem przez świat. Australia za 8 dolarów.
Kristin Cast, Alyson Noel i inni - Verdammt
Lovecraft - Przyszła na Sarnath zagłada
Lovecraft - Zew Cthulu
Lauren Weisberger- Diabeł ubiera się u Prady
L. J. Smith- Przebudzenie
L. J. Smith- Walka
L. J. Smith- Szał
L. J. Smith- Mrok
Louise Anderson – Uchyliłam zasłonę śmierci
Marek A. Koprowski - Łemkowie. Losy zaginionego narodu
Magdalena Samozwaniec - Zalotnica niebieska
Maja Lunde - Historia pszczół
Nina George - Lawendowy pokój
Natsuo Kirino- Ostateczne wyjście
Paula Hawkins- Dziewczyna z pociągu
Piotr Borowiec- Wszystkie białe damy
Patrick Süskind – Pachnidło
Raphael Montes -Dziewczyna w walizce
R.L. Stine – Zabawić się latem
R.L. Stine – Niebezpieczny wielbiciel
Stefan Żeromski – Ludzie bezdomni
Stephen King- Cmętarz Zwieżąt
Stephen King- Pod kopułą
Stephen King – Miasteczko Salem
Stephen King – Zielona mila
Stephen King - Rok wilkołaka
Simon Beckett – Szepty Zmarłych
Simon Beckett- Zapisane w kościach
Simon Beckett – Wołanie grobu
Simon Beckett – Zimne ognie
Susan Hill - Kobieta w czerni




1 komentarz:

  1. Gratulacje! Super, że się udało :) Też chcę dokończyć to wyzwanie, ale jeszcze troszkę książek mi zostało. Grafik w pracy zmniejszył znaczenie dostępny czas na czytanie tylu książek, ile by się chciało.
    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń